dinsdag 24 september 2013

Puntsjaal in wording

Als ik een wolwinkel zie dan kan ik het niet laten om er naar binnen te gaan en even rond te kijken. Zo ook weer in Freiburg, in het Zwarte Woud in Duitsland tijdens onze laatste vakantie. Daar zag ik een puntsjaal gebreid met wol waarin kleine pailletjes zijn verwerkt. Ik kocht de breiwol, twee bollen van 100 gram elk en ik mocht de beschrijving noteren. Gelukkig was die maar heel kort en met wat brei ervaring en met een beetje kennis van het Duitse brei jargon moest me dat lukken. En zie, mijn tweede bol is halfweg, nog een beetje breien en ik kan hem dragen.  Als hij klaar is dan geef ik de beschrijving.




4 opmerkingen:

  1. Iets waarvoor je veel geduld moet hebben vrees ik... ben benieuwd naar de beschrijving maar ook naar een "Klaar"foto! Snap niet goed hoe je, met nog maar een halve bol, gaat toekomen? Duhussssssss... graag een "Klaar"foto voor de breisukkels alsjeblief! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar Onlie Mieke, dit is juist een heel gemakkelijk te breien sjaal en snel klaar, want gebreid met naalden nr 6. En helemaal geen geduld voor nodig.
    De kant en klaar foto volgt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...