woensdag 13 november 2013

Roos in kruissteek

Voor één van de handwerktentoonstellingen van 't Vingerhoedje werkten we rond het thema "Rozen".
Ik borduurde een rode roos in kruissteek naar een ontwerp van de Franse Monique Bonnin, uit haar boek 'Les Roses'.
Als stof koos ik linnen in een groene tint en borduurde met mouliné van DMC .



Voor de presentatie verwerkte ik de roos in het deksel van een zelfgemaakte doos bekleed met groen en rood handgeschept papier. Deze doos doet nu dienst voor het opbergen van oude foto's.



Het originele ontwerp



3 opmerkingen:

  1. Op zo'n dozen word ik nu op slag verliefd zie! Zo mooi!
    Doet me er aan denken dat ik nog oude foto's liggen heb die ik je zou sturen.
    Daar moet ik toch eens werk van maken!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Un tapiz precioso, hay que ver que manos tienes. Un beso

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...