zondag 11 oktober 2015

Gebreide kol met streepjes

Deze kolsjaal is gebreid met twee bollen kousenwol met kleurenverloop, de ene in blauwe kleuren en de andere met verschillende rode tinten.


De beschrijving vond ik bij 'blij dat ik brei'. Voor deze sjaal zet je 40 steken op en brei je afwisselend 4 naalden met de blauwe kleur en 2 naalden  (nr. 3) met de rode kleur. De kleurenwisseling gebeurt telkens aan de goede kant van het werk en de draden laat je bij de wisseling kruisen. De streepjes lopen schuin, dat effect verkrijg je door aan de goede kant de tweede en derde steek samen te breien en uit de voorlaatste een steek te meerderen ( brei deze steek rechts en gedraaid rechts).
Voor een naadloze afkanting  gebruik je de gehaakte opzet ,  deze steken kunnen dan terug op een naald gezet worden en met de steken van de andere naald kan je ze aan elkaar mazen. Bij haar kan je zien hoe je dat doet.






12 opmerkingen:

  1. Prachtig! Zo'n mooi effect met die twee verschillende wolletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurencombinatie, lekker warm voor de koude dagen.
    Fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi en geweldige kleurtjes...Wat je bedoelt met "de draden laat je bij de wisseling kruisen" is Chinees voor me ??? Aiaiai...
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kruisen is zo iets als, om elkaar draaien.
      Geniet nog van deze zonnige zondagavond.

      Verwijderen
  4. Maar dat is wel heel mooi zeg, geweldig gedaan. Ik snap niet wat je allemaal zegt maar zodra ik mijn breipennen eindelijk oppak en er niet uitkomt hoop ik dat ik het bij jou na mag vragen ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, en je mag me om uitleg vragen. Ook bij ' blij dat ik brei' vind je meer over deze sjaal.
      groetjes

      Verwijderen
  5. Hey wat gaaf zo met die multibol en dat rood erdoor. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Brei maar rustig door sjaal, muts , handschoenen, en je bent klaar voor de winter komt ;(
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige sjaal! Heel mooi met de contrastkleuren. Mijn oog was er ook al op gevallen bij 'Blij dat ik brei'!
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie sjaal en de kleur is ook prachtig !!!!!
    veel draagplezier ...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...