donderdag 12 november 2015

Handgeschilderde zijden sjaal

Gisteren heb ik mijn penselen en zijdeverf nog eens bovengehaald om een zijden sjaal te schilderen. Ik ben namelijk gek op sjaals en wil graag bij ongeveer elke outfit een bijpassende sjaal. En als ik er geen vind in de goede kleuren dan moet ik hem wel zelf maken. Nu had ik er eentje nodig in grijze, licht-blauwe en roze tinten. Daarvoor moest ik eerst de verf mengen tot de juiste kleurtinten en dan kon het schilderwerk beginnen.

het resultaat 

Ik werkte met de afbindtechniek, op volgende foto's zie je de volgorde van de handelingen:


Het afgewerkte resultaat, enkel nog met de hand het rolzoompje naaien:


7 opmerkingen:

  1. Wat kun je toch goed met kleuren omgaan! Super mooie sjaal heb je gemaakt.
    Bedankt nichtje voor de heel maar dan echt heel mooie sjaal die ik cadeau kreeg,
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt. Met heel veel plezier gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! Prachtig gemengd die kleuren! Dat je dat ook weeral zo mooi kan! Opperste bewondering!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is mooi geworden ,en dat rolzoompje doe je dat niet met de naaimachine ,enorm werk met de hand

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marloes, bedankt.
      Een zijden sjaal vind ik mooier met een handgezoomde afwerking vandaar dat ik toch daarvoor kies. En ja, ik neem de 3 à 4 uurtjes werk er maar bij. :).

      Verwijderen
  5. Kan je eens laten zien hoe je een rolzoompje met de hand doet

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...