maandag 18 januari 2016

Sjaal met zig-zag motief

Mijn zig-zag sjaal is klaar, nog net op tijd om de winterkou te trotseren. Hij is gebreid met dunne kousenwol in 2 verschillende kleuren in dégradé. De sjaal is 18 cm breed en 1.80 m lang.



Voor dezelfde uitvoering van deze sjaal heb je nodig:

  • 1 bol Jawoll magic dégradé van Lang : kleur 0606 ( 100 g ca. 400 m (kleur 1)
  • 1 bol Jawoll magic dégradé van Lang : kleur 6072  ( 100 g ca. 400 m ( kleur 2
  • 2 breinaalden met knop nr. 2,5
  • een maasnaald voor het instoppen van de draadjes

Werkwijze:
  • Zet 72 steken op met kleur 1
  • 1ste naald: met kleur 1: *5 steken r , 2 steken r samenbreien, 4 st r , meerder 1st  =  brei uit 1 steek 1 r en 1 gedraaid r  * Herhaal van * tot *
  • 2de naald: met kleur 1: * 5 steken r, 2 steken r samenbreien, 4 st r , meerder 1 st = brei uit 1 st 1 r en 1 gedraaid r *  Herhaal van * tot *
  • herhaal naald 1 en naald 2 met kleur 2
  • herhaal deze 4 naalden en wissel telkens om de 2 naalden van kleur
Ik koos voor deze sjaal dezelfde kleuren maar dan een donkere en lichtere versie. Wil je meer kleurvariatie brei dan met twee bollen in totaal verschillende kleuren.



Ontwerp: Christy Kamm

24 opmerkingen:

  1. Oh super leuk hoef meteen niet meer op zoek ,bedankt wil deze van mijn gesponnen wol maken voor echtgenoot ,super gezellig , die mannen moeten een opgefleurd vind ik altijd maar donker blauw is ook niet alles

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie sjaal! Al snel gepind :-)) Bedankt alvast!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wat een mooie zeg!! Volgens mij kan ik die zelfs breien hihihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Maar wat een gedraaid rechtse steek is? Ik zou het niet weten... dat moet je een volgende keer maar eens tonen aan mij! Deze wil ik volgende winter dan ook wel proberen. Geweldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige sjaal, ziet er warm en zacht uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, en zo netjes gebreid! Chapeau.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Engelengeduld heb jij? Weer zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Engelengeduld heb jij? Weer zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, gorgeous!! ♥ Thanks for the pattern :-). Groetjes & have a lovely day! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt lieve dames voor de lovende reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie kleurrijke sjaal !!! Ik ga je volgen leuk gezellig blog
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige sjaal. Ik ben er nu mee bezig en vraag me af of ik gewoon af kan hechten. Komt er dan net zo'n kartelrand als aan het begin of moet ik het anders aanpakken? Vast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marijke,

      Je kan de sjaal gewoon afkanten, je hoeft in deze laatste rij niet meer te minderen of te meerderen. Het resultaat is hetzelfde als de opzet. Succes ermee.

      Verwijderen
  13. Hoe brei je die gedraaide rechts?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe brei je die recht gedraaide steek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een gedraaide rechts brei je door langs de achterkant van de steek in te steken en dan die verder breien zoals een rechtse steek. Veel succes.

      Verwijderen
  15. Een fijn patroon en goed uitgelegd. Prachtig om met mooie warme kleuren te combineren. In een rustige nachtdienst af en toe even breien. Alleen is het helaas bijna nooit rustig op een grote kraamafdeling.Maar ik ben al aardig onderweg.��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn te lezen dat het breien goed opschiet. En, die sjaal zal er weer heel anders uitzien met warme kleuren.

      Verwijderen
  16. ik krijg gaten in het breiwerk daar waar ik telkens steken meerder. hoe kan ik dat verhelpen? alvast bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die gaatjes komen er wel hoor en die zie je in de vertikale rijen. Maar bij de dunne wol zijn die toch wel klein. Het kan zijn dat je breiwerk te los is en door dunnere naalden te gebruiken en het werk dus wat compacter is dat de gaatjes minder gaan opvallen. Toch succes.

      Verwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...