donderdag 18 augustus 2016

Verse vijgen


Jazeker, dit zijn verse vijgen van ons vijgenboompje . Ieder jaar hangen er vruchtjes aan die maar niet willen rijpen en dat hebben we te danken aan ons klimaat.  Het is een andere vijgensoort dan deze die we in de winkel kunnen kopen en ja ze zijn nog een beetje groen. Maar ze zijn rijp, want ze zijn zo mals als boter en sappig zoet en ze laten het toe om hun schilletje er zo af te halen.  Hopelijk blijven de zomerse temperaturen nog wat aanhouden zodat de rest ook nog verder rijpt en ik binnenkort van het teveel aan vruchten confituur kan maken. Als dat zo is dan laat ik het weten.


4 opmerkingen:

  1. Mmm! Heerlijk, verse vijgen uit eigen tuin! Mijn schoonouders hebben ook een vijgenboompje in hun tuin en daar heb ik er afgelopen weekend één van mogen proeven (met schil en al opgesmuld!)
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien draagt de boom wel veel vruchten, confituur van vijgen ... heerlijk op een geroosterde boterham, vijgen met geitenkaas en honing hmmm ook zalig
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede oogst! Ik heb dit jaar voor het eerst 1 klein vijgje aan mijn boompje, ook blij mee :-) Je moet ergens beginnen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...