maandag 4 februari 2013

Gehaakt beursje

Via de blog "blij dat ik brei" ontdekte ik dit schattig gehaakt beugelbeursje. Omdat ik nog in het bezit was van een paar beugeltjes wilde ik er graag eentje haken. Het is een Spaans ontwerp van Lanas y ovillos en hier vind je een filmpje over de werkwijze.


Door de vertaling vanuit het Spaans en met het filmpje lukte het haken. Toch heb ik de beschrijving wat moeten wijzigen want de doormeter van het geopend beugeltje bepaald uiteindelijk de doormeter en dus het aantal toeren van het gehaakt beursje.

Dit heb je nodig:
  • een beugelsluiting met een doormeter van 6 cm
  • katoen voor haaknaald 2,5
  • haaknaald nr. 2,5
  • een naald waarvan het oog met draad door de gaatjes van het beugeltje kan
  • schaar

Werkwijze:
  • toer 1: haak een magische ring ( filmpje ) met 6 vasten ( 6 st.) 
  • sluit de ring met een halve vaste en herhaal dit na elke toer
  • merk het begin van elke toer
  • toer 2: haak in elke kettingsteek 2 vasten ( 12 st )
  • toer 3: haak *1 vaste - 2 vasten in 1 steek * , herhaal van * tot * ( 18 st )
  • toer 4: haak * 2 vasten - 2 vasten in 1 steek *, herhaal van * tot * ( 24 st )
  • toer 5: haak * 3 vasten - 2 vasten in 1 steek *, herhaal van * tot * ( 30 st )
  • toer 6: haak * 4 vasten - 2 vasten in 1 steek *, herhaal van * tot * ( 36 st )
  • toer 7: haak * 5 vasten - 2 vasten in 1 steek *, herhaal van * tot * ( 42 st )
  • toer 8 tot en met toer 24: 1 vaste in elke steek
  • naai het gehaakte tasje aan de beugelsluiting







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...