woensdag 24 april 2013

Beugeltasje in Tunisch haakwerk

Onlangs stond ik in het breiwolwinkeltje en daar kon ik er niet aan weerstaan om een bolletje fijn katoenen garen met mooi kleurverloop te kopen. Na enig beraad besliste ik om er een tasje in tunisch haakwerk van te maken. Het zijn diagonale blokken die in kokervorm worden gesloten zodat tasjes naadloos gehaakt kunnen worden. In 2010 stond deze haaktechniek op het kvlv programma en ik wilde de techniek nog eens toepassen, dit keer in combinatie met een beugeltje. Hier zie je de techniek. De techniek van het blokken haken vind je in de kvlv uitgave: " verrassende accessoires " ISBN: 9 789081 334983. En hier , hier, hier , hier, hier kan je de techniek leren




Door het kleurenverloop van het garen lijkt het alsof de blokken afzonderlijk in verschillende kleuren werden gehaakt maar het effect komt er vanzelf. Ik haakte het tasje met 100% katoen van het merk Katia, Jaipur, 280 m voor 50 gr. en met naald nr.2. Alvorens het kokertje te bevestigen aan het beugeltje, voerde ik het eerst met een stof in bijpassende kleur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...