dinsdag 1 juli 2014

Gehaakte kolsjaal

Daar is vakantie ook goed voor, om te haken en er voor te zorgen dat iets af geraakt. Zo kon ik onderweg in de auto op de autostrade haken aan de kleine lapjes. En omdat het niet zo een groot werkstuk is was het eigenlijk wel snel klaar op die manier.




Dit is de beschrijving voor het haken van een vierkantje. Ik haakte er 30 en dan worden ze per 3 op een rij aan elkaar gehaakt en tot een kol of koker gesloten.  Ik haakte met katoenen garen in pastelkleurtjes, 'candy' van het merk Katia 
 De werkbeschrijving van de vierkantjes vond ik in 'Haken', alle steken verzameld van Betty Barnden. 








11 opmerkingen:

  1. Ik ben dus niet de enige die in de auto op de autostrade haakt !
    Da's een supermooi garentje waarin je de colsjaal gehaakt hebt, ik moet eerlijk zijn, dat merk, Katia, dat ken ik niet ? Waar verkopen ze dat ?
    Colsjaaltjes, een mens kan er nooit genoeg hebben ! Ideaal in winter en zomer !
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Ingrid, Katia is eigenlijk een heel gekend merk. Ik heb het geluk dat ik er maar enkele kms voor moet rijden maar je kan altijd via hun site verkooppunten op vragen.
      groetjes,
      Ymme

      Verwijderen
  2. Liebe Ymme...
    und mich bezaubert deine kreative Arbeit! Ich freue mich sehr, dass es dir bei mir gefällt!!
    Eine wunderbare Zeit
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha dat zit in de familie! In de auto haken... zitten niks doen is aan ons niet besteed! Tof patroontje en merciekes om het te delen! De wol is ook prachtig... Is dat die prijzige waarover je het zondag had?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen want dit zijn maar bolletjes van 50 gr. Die andere, daar zat 900 m wol op en dat was een dikke bol. Kijk maar eens bij ' blij dat ik brei' daar zie je al de kleurtjes.

      Verwijderen
  4. Prachtig patroontje! Je kolsjaal voelt zich met zijn zachte kleurtjes prima thuis tussen je hortensia :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woow, adorable!! I'm in love ♥. The beautiful yarn is perfect for this. Thanks for sharing & have a nice evening!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier nog eentje die op de autostrade haakt (mijn bloemenquilt moet toch OOIt afgeraken, eh?)

    Mooie sjaal, heel fleurig, perfect zomerkleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar veel op de autostrade rijden hè Brigitte, maar dan als passagier natuurlijk :)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...