zaterdag 25 oktober 2014

Zuiderse groenten uit de oven


Af en toe alleen maar groenten eten vind ik heerlijk vooral als ze met een beetje kaas gebakken zijn in de oven.

Dit heb je nodig voor 2 personen:

  • 1 courgette
  • 1 aubergine
  • 1 rode ui
  • 2 tomaten
  • 1 bol mozarella
  • een handvol pijnboompitten
  • 3 el balsamicoazijn
  • versgemalen peper en zout
  • enkele lepels olijfolie
Bereiding:
  • was de groenten en snij ze in schijven
  • vet een ovenschotel in en schik de groenteschijven afwisselend en rechtopstaand  in de schotel



  • bestrooi de groenten met peper en zout
  • giet enkele lepels olijfolie over de groenten
  • snij de mozarella in dunne schijven en leg over de groenteplakjes
  • bestrooi met de pijnboompitten en giet er de balsamicoazijn over
  • zet de schotel in een voorverwarmde oven van 180°C en bak ongeveer 40 minuten
Dien de groenten op met gebakken aardappeltjes of stokbrood en eventueel nog een slaatje

8 opmerkingen:

  1. Mijn lijn en mijn dieet is je dankbaar voor deze gezonde blogpost :-) !
    En het is dan ook nog een lekker receptje ook - ideaal voor een veggie-dagje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet lekker uit! ik hou van aubergine...we doen stoof gerechten met rundvlees op Aruba....leuk weer zo.n blogje...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker recept, ga ik zeker maken, ik ben verzot op groenten.
    Nog een fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een goed idee van u ! Ik ben voorstander van meer groenten, fruit, noten ... en minder vlees! Op maar het volgend recept! gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk... een zomers recept met een herfstig tintje...Een dagje geen vlees? Gezonder kan het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk gerecht voor mijn koolhydraat arme leven. Ik doe er dan wel weer wat vlees bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...